-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33119 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

آيا حلول روح و حيات پنجاه هزار ساله روح، واقعيت دارد؟
ج س 1 - روح در لغت به معناي مبدا حيات است كه جانداران به وسيله آن قادر بر احساس و حركت ارادي مي شوند .در قرآن كريم روح در مواردگوناگون استعمال شده است . 1- روح آدميان ، سجده ، آيه 9 - حجر، آيه 29- ص ، آيه 72 2- حقيقتي كه قرآن را بر پيامبر نازل كرد كه با تعبير روحالامين و روحالقدس آمده است ، بقره ، آيه 97 - شعرا، آيه 193 3- حقيقتي كه همراه مومنين است ، مجادله ، آيه 22 4- حقيقتي كه انبيا با وي در تماس هستند، نحل ، آيه 2 - بقره ، آيه 87 اما از آنجايي كه سوال جنابعالي ظاهرادر مورد روح آدمي بود در اين مورد به توضيح مي پردازيم . انسان مركب ازدو جز ماده بدني و ديگري جوهر مجرد كه همان نفس و روح است مي باشدو اين دو تا زماني كه انسان در اين دنيا زندگي مي كند ملازم و همراه اوست امااز اين دو آنچه حقيقت او را تشكيل مي دهد روح است كه با لفظ من از او يادمي كند و بدن تنها ابزار و آلت براي انجام كارهاي مادي اوست و اوست كه درك مي كند و اراده مي كند .روح بنا بر روايات در چهارماهگي بر جنين حلول مي كند و بعد از مرگ از بدن جدا مي شود و حيات دايمي و ابدي پيدامي كند كه ديگر هيچ مرگي براي او نيست روح سعدا در بهشت و روح اشقيادر جهنم جاودانه خواهند ماند .البته روح بعد از مرگ به بدن مثالي و بعد ازحشر انسان ها در قيامت به بدن اصلي خود بازمي گردد .اما قسمت اول سوال شما كامل روشن نيست اگر منظورتان از حلول روح تناسخ باشد كه انسان بعد از مرگ بار ديگر به همين زندگي باز مي گردد منتها روح او در جسم ديگر ( نطفه ديگر ) حلول مي كند و زندگي مجددي را در همين دنيا آغازمي كند واين مساله ممكن است بارها تكرار شود كه اصطلاحا از آن به تناسخ يا عود ارواح ياد مي شود از نظر قرآني و در نزد تمامي فرق اسلامي باطل است و بيش از يك زندگي براي انسان ميسر نيست و فلاسفه نيز در ابطال آن ادله مبسوطي ذكر كرده اند .البته برخي از اديان هندي به اين مساله معتقدهستند .ج س 2 - ماه رمضان ماه ضيافت الله است وبعد از اتمام آن روز اول شوال روز عيد فطر است . اما فلسفه عيد فطر به جهت كسب فضايل و پاداش است كه مومنان در اين ماه به جهت طاعت و عبادت كسب كردند آنها يك ماه مهمان سفره كرم الهي بودند و حالا نتيجه اين مهماني را درك مي كنند لذااين روز، روز عيد و سرور است اما براي كساني كه توانسته اند از فيوضات اين ماه بهره مند شود و در تكامل روحي خويش گام هايي برداشته اند ولي ازدست دادن ضيافت الهي واقعا ناراحتي دارد لذا در روايات وارد شده كه ازماه رمضان در روزهاي آخر آن ، وداع كنيد و توفيق درك روزه سال بعد را ازخداوند بخواهيد .براي نمونه حديثي نقل مي كنيم كه مرحوم حر آملي دروسايل الشيعه در باب وداع صوم آورده است رسول الله به جابر در وداع ازرمضان اين دعا را تعليم دادند : ( ( اللهم لاتجعله آخر العهد من صيامي ايا فان جعلته فاجعلني مرحوما ولاتجعلني محروما؛ خدايا اين ماه را آخرين ماه رمضان من قرار مده و اگر آخرين ماه من است پس مرا ببخش و مرا از رحمت خويش محروم مگردان ) ) . 6807 دانشجوي گرامي ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.